Storsamling

Velkommen til storsamling kl 12 én søndag i måneden.

Vi har tidligere kalt vår månedlige storsamling for disippelsamling. Og det er det det er. Vi som lever disippellivet til hverdags og styrkes i troen i smågruppene, møtes for å feire Jesus og det han har gjort for oss.Nå kaller vi samlingen vår for gudstjeneste, selv om det ikke er gjort store endringer på disippelsamlingen. Den inneholder elementene som gudstjenester gjennom 20 århundrer har inneholdt. Gudstjenesten vår er ikke ”menighetens ansikt utad”. Kirken består av mange ulike ansikter som møter verden hver dag. Vi tar imot hans kjærlighet og får være Jesu hender og føtter der vi lever våre hverdagsliv.

Smågruppene er som små familier som møtes til et stort familieselskap for å feire vår felles identitet og tilhørighet. Vi samles som Guds barn, priser Jesus for den han er og det han har gjort, og gjør og kommer til å gjøre for oss, i oss og gjennom oss. Til festen hører måltidsfellesskapet. Forkynnelsen av Guds ord er det store festmåltidet. Guds ord er brødet vi lever av. Etter Guds ord er forkynt, vil vi helt konkret gi respons til ham. Vi feirer nattverd, som til tross for sin synlige størrelse er festens hovedrett. Vi får ta imot det Jesus gjorde for oss og bekjenne at vi tror på ham og at Han er Herre i våre liv. Vi tar imot ham og gir ham takk. Så sendes vi ut i hverdagslivet for å være med på det han gjør rundt oss. På vei ut stopper vi opp til den tredje og avsluttende retten på festen: Kirkekaffe.

Velkommen inn i fellesskapet også til deg som ikke er med i en mindre gruppe.

Du som har et uavklart forhold til tro, er også hjertelig velkommen til å være med på gudstjeneste hos oss. Det er deg vi er her for. Vi har ikke mulighet til å bruke mye ressurser på å imponere med et high-tek opplegg, men vår bønn er at du kan komme og få en smak av alt det gode Herren har for deg.